Van Dale Uitgevers en MNM lanceren nieuwe WoordSlam-wedstrijd

Vandaag gaat voor de derde keer WoordSlam van start, de taalwedstrijd van Van Dale Uitgevers en VRT/MNM. Dit jaar is het thema ‘Als we mekaar maar verstaan’. Nieuw is dat bij deze editie een YouTube-filmpje, illustratie of tekst ingezonden kan worden. Wie creatief is met taal, maakt opnieuw kans op leuke prijzen.

Tot en met 19 oktober kan iedereen een zelf ontworpen video, afbeelding of tekst insturen via www.woordslam.be. Vé Bobelyn, directeur van VBK België, moederbedrijf van Van Dale Uitgevers: "We gaan dit jaar op zoek naar mensen die creatief zijn met woorden. Dat kan met of zonder muziek, grappig of origineel, in gebarentaal en zelfs in het dialect. Als we mekaar maar verstaan, is niet voor niets het thema. Je hoeft dus zeker geen taalpurist te zijn om je kans te wagen."

MNM is de geknipte partner om dit project mee te dragen. In Planeet de Cock en Generation M zal er aandacht zijn voor de wedstrijd. MNM-dj’s demonstreren ook hoe creatief met woorden ze zelf zijn in video’s die op de WoordSlam-website staan. “Taal hoeft zeker niet saai te zijn. Dat hopen we dit jaar opnieuw te merken aan de inzendingen. We zullen in eerste instantie het creatieve taalgevoel en de originele aanpak beoordelen”, aldus MNM.

De jury, die bestaat uit Van Dale en MNM, zal op 20 oktober de vijf finalisten kiezen. Op 26 oktober wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens het VRT-taalfeest REYERSTaal in de Handelsbeurs in Gent en op MNM.

Deelnemers maken kans op een virtualrealitybril, drone met camera, Numark-mengpaneel, 2 x Dikke Van Dale of boekenpakket t.w.v. € 100. Alle informatie en de introductiefilmpjes zijn te vinden op www.woordslam.be.